Car Insurence Guide maakte een indrukwekkende infographic, één waarin ze willen nagaan hoe geïntegreerd de auto industrie is in het social media gebeuren. Blijven ze conservatief en steken bij de geschreven pers? Of volgen ze mee in de blogs, websites, facebook, twitter en noem maar op. Ze berekenen jammer genoeg enkel de Amerikaanse concerns met twee Aziaten: Toyota en Honda. Wij zouden ons eens moeten bezighouden met het maken van een Europese variant, iets voor de toekomst.
Desalniettemin kunnen we stellen dat de constructeurs in Europa ook graag gebruik maken van de sociale netwerken. Zo heeft BMW 4,5 miljoen fans op facebook maar weet Volkswagen slechts 290.000 mensen bij elkaar te sprokkelen. Dat is net meer dan Jaguar met 254.000 fans. We kunnen zo nog wel een tijdje verder gaan. 1 ding is zeker, alle automerken gebruiken Facebook, al dan niet voldoende. Het is aan elke pr- en marketingmanager per merk en per land om te beseffen hoe krachtig het internet anno 2011 is. De groei van Autofans.be is daar volgens ons een mooi bewijs van. Trouwens, ben jij al fan van onze Facebook en Twitter pagina's? Daarin vinden jullie enorm veel nieuws van achter de schermen.
Toyota
Chrysler, Jeep, Dodge, Ram
Super Bowl
Tips & Tricks
Honda
General Motors
Ford
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
De enige reden waarom een oldtimer als uitzondering kan beschouwd worden, is dat er weinig wordt...
Door Jos D. 1 dag geleden
Quiztijd: Autofans Tour in detail!
8/8 !
Door Kurt 1 dag geleden
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 1 dag geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 1 dag geleden