Sinds begin maart hebben de PSA-groep (met Citroën en Peugeot als automerken) en General Motors (met Chevrolet en Opel als automerken op onze markt) een overeenkomst, waarbij GM zeven procent aandelen heeft in de Franse groep. Op dat moment leek het een goed idee, want zo konden de ontwikkelingskosten voor de Europese modellen gedeeld worden en leek men de verliezen te kunnen beperken. Toch blijkt de aandelenovername nu niet zo'n goed idee meer.
Sinds begin maart zakten de aandelen van PSA namelijk met zowat 56 procent, waardoor de oorspronkelijke investering van GM (320 miljoen euro) nu nog slechts de helft van zijn waarde heeft.
Bij GM wachten ze nog even af om te kijken of de waardevermindering al dan niet tijdelijk is. PSA kende in 2011 maandelijks 200 miljoen euro verlies en sloot af met een negatief saldo van 652 miljoen euro. Het eerste halfjaar van 2012 zag de groep zijn verkoop dalen met 14 procent.
Bron: Bloomberg
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden