Technologie- en veiligheidspionier Mercedes zal wel wat zuur kijken want bij Ford waren ze net iets sneller met het tonen van de gordelairbag. Mercedes heeft haar versie nu ook klaar en is daar best trots op. Bij een zware aanrijding gaat de airbag control unit een signaal doorgeven aan de gordelairbag, die vervolgens openklapt. Als gebruiker zou je geen comfortverschil merken tegenover een gewone gordel, in tegendeel, de gordel-met-airbag wordt net geprezen om zijn gebruikscomfort.
Hij past in het plan van Mercedes om de veiligheid van de achterste inzittenden verder te verhogen. Omdat je op crash dummies niet altijd verwondingen of kneuzingen kan zien, werkte men bij Mercedes ook met virtueel gemodelleerde figuren om het effect van de gordelairbag te simuleren.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 20 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 21 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden