De favoriete roadster van menig Autofan, en daily-driver van collega redacteur Yannick krijgt in deze studie van Mazda wat meer pit onder de motorkap. Mazda heeft deze MX-5 Yusho (Japans: 'overwinning') gepresenteerd in Leizpig tijdens de Auto Mobil International show. De 2l viercilinder werd serieus wat opgekieteld van 160 naar 241 pk. Dit dankzij een supercharger, pistons van Cosworth makelij, een nieuw uitlaatsysteem en een aangepaste software.
De mat witte lak, 17" antraciete velgen met 215/45 Toyo Proxes banden en de centraal gemonteerde uitlaten doen hier geen doordeweekse Miata vermoeden. Vanbinnen vinden we een interieur met wat nieuwe suède leren finishing touches en Recaro sportzetels.
Cijfers over gewicht, nog sprintcijfers, heeft Mazda niet meegegeven. Ze zeggen wel dat dit Yusho prototype 240 km/u kan halen. De kans is miniem dat Mazda dit model in productie gaat aanbieden, of zelfs de onderdelen apart. Als je wat meer pit in je MX-5 wil zijn er immers genoeg aftermarket onderdelen.
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 9 uur geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 11 uur geleden
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
We hebben er even voor moeten graven aangezien Ford het trekgewicht niet vermeldt in de officiële...
Door Joram 13 uur geleden
Laatste kans: Jaguar F-Pace neemt afscheid met twee speciale edities (2024)
Het was ook een dikke prullenbak
Door van Wijk Benjamin 15 uur geleden