Opvolger van de Ferrari Enzo zou 920 pk onder de kap krijgen

Er wordt gewerkt aan een opvolger van de legendarische Ferrari Enzo. De eerste generatie is al acht jaar oud en we vragen ons de laatste jaren dan ook terecht af in welke mate Ferrari een vervolg kan breien aan die Enzo. Naast de excentrieke looks staat de Enzo ook bekend voor zijn exclusiviteit en enorme vermogen. De Italiaanse constructeur lijkt te letten op de drie eerder genoemde kenmerken. Onder de kap zou een 6.3 liter grote V12 schuilen met KERS. Daarmee zou de nieuwe Enzo niet minder dan 920 pk onder de kap krijgen, waarvan 120 pk van het KERS-systeem komt.

De Enzo II zou wel iets zwaarder worden, maar de verbeterde aerodynamica die ze uit de Formule1 halen zou het verbruik stevig moeten drukken. Het extra vermogen zal dan weer parten spelen bij de sprintjes en hernemingen. Op welk platform de tweede Enzo zal bollen is nog niet helemaal duidelijk. De keuze zou gaan tussen de FXX racecar structuur en de aluminium frame van de F430. Momenteel lijkt de FXX-structuur de meeste kans te maken.

Aan de exclusiviteit zal ook niet geraakt worden. Er wordt opnieuw gesproken van een prijskaartje rond de 1 miljoen euro en een maximaal geproduceerd aantal van 400 stuks. Ferrari is hoe dan ook goed bezig de laatste tijd. De California, 458 Italia, FF en F12 Berlinetta zijn op zijn minst 'in orde' te noemen.

Via Left Lane News

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Buyck Ruben 17:37
afbeelding van Buyck Ruben

Als de auto meer dan 1450 kg weegt met alle vloeistoffen erin (zonder rijder) is dit een fail !

Er moet toch een drooggewicht gehaald worden van 1200 a 1350 kg !

Verder lijkt alles veelbelovend.

Techno Patat 17:49
afbeelding van Techno Patat

Mjah, ik volg Ruben ook! Dat gaat te zwaar worden! Ik zie hem ook liever net boven de ton dan naar de anderhalve ton gaan!

Yvesw 17:52
afbeelding van Yvesw

Ik zie hem het liefst met een drooggewicht van 900kg en met een motor van 600+ pk. 920pk is toch gewoon totaal overbodig...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws