Twee jaar hebben ze er aan gebouwd, en nu is het moment aangebroken om ze eindelijk in gebruik te gaan nemen. In Sindelfingen (Duitsland) staan nu twee spliksplinternieuwe windtunnels klaar die in staat zijn de meest extreme klimatologische toestanden te simuleren. Zo zijn ze in staat om temperaturen te simuleren tussen -40°C en 60°C. Daarnaast horen ook zware sneeuwstormen en zondvloedregens tot de mogelijkheden.
Beide tunnels zijn uitgerust met dynamometers die snelheden aankunnen tot 265 km/h. Daar alle modellen van Mercedes begrensd zijn tot 250km/h kunnen ze dus tot het uiterste worden getest.
Ulrich Mellinghoff, hoofd van Mercedes Safety Development, stelt dat tests in deze windtunnels de testen op de openbare weg niet zullen vervangen. Wel zal men meer gebruik maken van de mogelijkheid om het aantal testkilometers buiten de tunnels de beperken tot het absoluut noodzakelijke. Hierdoor zal het ontwikkelingsproces van nieuwe modellen sneller kunnen worden doorlopen.
Een ander voordeel is dat op die manier nieuwe Mercedessen misschien ook nét iets minder gevaar lopen om gespot te worden door de tegenwoordige omnivertegenwoordigde spionagefotografen.
via BenzInsiders
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 2 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden