Nissan heeft de Belgische prijs voor de LEAF vastgelegd op 36.990 euro, inclusief batterij en BTW. Die prijs kan vanwege fiscale voordelen bij de belastingsaangifte zakken tot 27.800 euro. De werkelijke overheidskorting hangt af van de fiscale positie van de koper. In Wallonië krijgt de LEAF-koper een extra voordeel van 4.500 euro op voorwaarde dat de wagen vóór 31 december 2011 wordt ingeschreven.
In de prijs van de Nissan LEAF zitten naast de wagen, BTW en accu ook een vijfjarig abonnement op een unieke telematicadienst en vijf jaar
pechverlhelping bij een dienst die speciaal voorzien is op elektrische wagens als de LEAF. Wie het volledige bedrag niet kan of wil ophoesten, kan voor een alternatief kiezen. Het Nissan Purchase Contract Plan (PCP) laat de klant toe om op het einde van het vierjarige contract te kiezen voor drie mogelijkheden: inwiselen tegen een nieuwe EV, teruggeven aan Nissan of overkopen aan een op voorhand vastgelegd bedrag. Deze 'leasing'-formule kost (met een voorafbetaling van 15 procent) 550 euro per maand, 440 euro in Wallonië.
Wie wil kan zijn Nissan LEAF configureren en reserveren op de Nissan-website. Naast de kleurkeuze kan de klant opteren voor een zonnepaneel in de achterspoiler (voor een verbeterde batterij zodat comfort items minder fel wegen op de radius) en een comfort pack met verwarmde zetels. Een reservatie kost 300 euro, die uiteraard zal worden afgetrokken van het uiteindelijke aankoopbedrag.
Voor het gebruik van de Nissan LEAF als firmawagen melden we nog dat de wagen 120 procent fiscale aftrekbaarheid geniet.
De Nissan LEAF is uitgerust met een elektrische motor met een vermogen van 80 kW en 280 Nm aan koppel. Hij wordt op de voorwielen aangedreven en haalt een snelheid van 145 km/u. Onder normale gebruiksomstandigheden bedraagt de radius 175 km.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden