Opel introduceert op de belangrijkste Europese markten de 1.4 Turbo benzinemotor in de Insignia. Deze motor vervangt de huidige 1.8 zonder turbo. De 1.4 Turbo ecoFLEX heeft 140 pk zoals in de Meriva en de Astra, evenveel als de huidige 1.8 van de Insignia. Het koppel ligt met 175 Nm wel iets lager dan dat van de 1.8 (200 Nm). De C02-uitstoot van de 1.4 Turbo ligt met 136 g/km (en 139g/km voor de Sports Tourer) een pak lager dan de 179 g/km van de 1.8.
Tegelijk wordt ook een start/stopsysteem geïntroduceerd, waardoor het benzineverbruik beperkt blijft. Over prijzen is voorlopig nog niets bekendgemaakt.
via: autoblog.it
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 7 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 8 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 12 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 17 uur geleden