In 2010 zal een volledig elektrische variant op de markt verschijnen van de Toyota iQ (klik voor rijtest). De elektrische iQ (intern BEV genoemd, Ballery Electric Vehicle) zal een eigen body krijgen, waardoor dit model volledig op zichzelf zal gaan staan. Toyota wil daardoor laten blijken dat ze niet dezelfde weg wil opgaan als de iQ. Volgens chief engineer Hiroki Nakajima heeft de iQ het premium gedeelte voor haar rekening te nemen. De BEV zou zich daaronder moeten positioneren. Qua motorisatie zal de iQ in elk wiel een aparte elektrische motor krijgen. Die batterijen dienen acht uur op te laden en zullen 150km ver reiken.
De productie van deze BEV is voor Toyota ook de eerste keer dat ze de lithium-ion batterijen in massa productie zullen gaan brengen. Naast de nieuwe body en motorisatie is er nog een verschil met de huidige iQ. Het interieur zou er namelijk een pak beter gaan uit zien. Nakajuma beseft dat de huidige iQ te veel plastic draagt. Vreemd, want de iQ was toch premium?
via autocar
In 2010 zal een volledig elektrische variant op de markt verschijnen van de Toyota iQ
(klik voor rijtest). De elektrische iQ (intern BEV genoemd, Ballery Electric Vehicle) zal een eigen body krijgen, waardoor dit model volledig op zichzelf zal gaan staan. Toyota wil daardoor laten blijken dat ze niet dezelfde weg wil opgaan als de iQ. Volgens chief engineer Hiroki Nakajima heeft de iQ het premium gedeelte voor haar rekening te nemen. De BEV zou zich daaronder moeten positioneren. Qua motorisatie zal de iQ in elk wiel een aparte elektrische motor krijgen. Die batterijen dienen acht uur op te laden en zullen 150km ver reiken.
De productie van deze BEV is voor Toyota ook de eerste keer dat ze de lithium-ion batterijen in massa productie zullen gaan brengen. Naast de nieuwe body en motorisatie is er nog een verschil met de huidige iQ. Het interieur zou er namelijk een pak beter gaan uit zien. Nakajuma beseft dat de huidige iQ te veel plastic draagt. Vreemd, want de iQ was toch premium?
via autocar
Recente reacties
Het Autosalon is back! februari 2025
Ik denk dat de BAS beter hun event schrapt om hun broek er niet helemaal aan te scheuren. Dit jaar...
Door FLP 0 sec geleden
Officieel: BMW 3 Reeks krijgt flink groter plug-inhybride rijbereik na update (2024)
* no comment * ;-) Buiten dan: no way dat je uit de huidge 12kWh accu al 60km range haalt, eerder...
Door moodystarfish 21 uur geleden
Stop de persen: Alfa Romeo gaat nummerplaten vanaf nu in het midden plaatsen
Alhoewel ik de neuzen van Alfa's altijd wel kon pruimen, stoorde ik mij toch ook wel iedere keer...
Door John 21 uur geleden
Officieel: BMW 3 Reeks krijgt flink groter plug-inhybride rijbereik na update (2024)
Doet mij opeens weer denken aan die discussie die we hier eens gehad hebben over plugin hybrides:...
Door John 21 uur geleden