Na de wat vreemde verschijning van de 3008 komt Peugeot nu met de 5008 op de proppen. De 5008 is met zijn 4,53 meter, 16 cm langer dan de 3008 en 19 cm korter dan de Peugeot 807.
Er is aandacht in de ontwikkeling van de 5008 gestoken. Zo heeft de Peugeot een CW(aerodynamica) waarde van amper 0,29 en kent de auto nauwelijks dode hoeken. Optioneel is er een derde zitrij te bestellen, zonder zitrij is er een kofferinhoud van 758 liter.
Je kan kiezen uit 1 benzine- en 2 dieselmotoren. Voor de benzinemotorwerd geopteerd voor de 1.6 Vti met 120pk. Dieselen kan met de 1.6 HDi met 110pk (manueel of met gerobotiseerde zesbak) of de 2.0 HDi met 150pk en 163pk(aut).
De 5008 zal het moeten doen voor Peugeot in een segment waar de Opel Zafira, Renault Grand Scénic en de Citroën C4 Picasso de plak zwaaien. Aan concurrentie dus geen gebrek. De officiële lancering is gepland voor de IAA in Frankfurt, commercialisering volgt in de herfst van 2009.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 13 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 16 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 17 uur geleden