Binnen General Motors weten ze het zelf allemaal niet meer zo goed. Zal hij nu opladen tijdens het rijden of niet? De laatste geruchten zeggen van wel. De accu zou zich opladen met het overschot aan vermogen dat op sommige momenten aanwezig is (als je niet aan het accelereren bent).
Jalopnik schreef het volgende: “GM’s VP for Global Program Management, John Lauckner, rebuffing the initial claims, stated, in no uncertain terms, the engine can recharge the battery, but recharging the battery is not its objective. Whatever that means.“
Er hoeft dus geen sterkere motor in de Volt om extra energie op te wekken… Chevrolet laat ons ook nog weten dat de Volt de magische grens van de 100mpg zou bereiken. Wanneer we dit vertalen naar onze normen komt dit op neer op een waanzinnig laag verbruik van 2.35l per 100km! Klinkt veelbelovend niet waar?
Bron: autoblog
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 2 dagen geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 3 dagen geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 4 dagen geleden