Op de SEMA-beurs moet je tegenwoordig stevig uitpakken om nog in de spotlight te kunnen lopen. Een 500 pk sterke Ford Focus RS? Nou, daar kan je inderdaad aandacht mee trekken.
De SEMA-tuningshow is dé ultieme plaats om je van de pot gerukte creatie te tonen. Vaak 'omdat het kan' niet 'omdat het beter rijdt'. Dat lijkt ook het geval te zijn bij de Focus RS. Roush sleurde het motorblok eruit, plaatste een door Ford Performance geperfectioneerde viercilinder erin en kwam zo tot maar liefst 500 pk.
500 paarden, in een viercilinder hatchback. Tien jaar geleden vielen vrouwen flauw toen dat cijfer zijn weg vond naar de BMW M5 met V10. Over een aangepaste aandrijflijn spreekt Roush evenwel niet. Waardoor je waarschijnlijk na je eerste dragrace je versnellingsbak en aandrijfas ergens op het parcours mag gaan zoeken.
Het is evenwel waanzinnig om te zien tot welke cijfers auto's tegenwoordig in staat zijn. En krijgen ze het ooit betrouwbaar, dan lijkt ons zo'n 500 pk sterke Focus RS het ultieme beest voor de openbare weg.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden