Posaidon mag dan wel een - relatief - onbekende Duitse veredelaar zijn van Mercedes- en Maybach-modellen, het bedrijf weet perfect wat we van een tuner verwachten. Geen opzichtige bodykits, wel extra pk's onder de kap en knap weggewerkte technologie in het interieur.
Zelf hadden we ook nog nooit gehoord van tuningbedrijf Posaidon. Onze aandacht hebben ze toch weten te trekken met hun geprepareerde Mercedes-AMG GT. Die ziet er namelijk op het eerste gezicht standaard uit, maar vliegt zo weg van zijn gelijkgevormde broertjes. De 4-liter V8 werd namelijk met behulp van andere turbo's, een grotere intercooler, sportuitlaat en ECU gekieteld tot 700 pk en 750 Nm. Een serieuze opstap van de standaard 510 pk/ 650 NM. De cijfers spreken dan ook voor zich: nul naar honderd leg je af in 3,2 seconden, toppen doe je pas bij 349 km/u.
Geen 24" velgen, wel geïntegreerde radarverklikker
Al zijn het niet die pk's waardoor Posaidon felicitaties van ons krijgt. Wel door het met rust laten van de carrosserie en zich in de plaats daarvan toe te spitsen op nuttige technologie. Zo kunnen ze elektronisch het start/stop-systeem voor eens en altijd uitschakelen - zo'n V8 moet nu eenmaal continu brullen - en hebben ze radarverklikkersoftware ontwikkeld die zich knap laat integreren in het COMAND Online-navigatiesysteem van de GT. Geen geprul dus met extra schermpjes of bakjes die om de 1.000 km uit het dashboard vallen.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 1 dag geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 2 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden