Vorig jaar was het nog de R400 van Volkswagen zelf die de aandacht kreeg, maar nu legt Oettinger de lat weer een flink stuk hoger met deze R 500.
Oettinger presenteert haar nieuw paradepaard op dit moment in Wörthersee. Wat had je gedacht? De Golf wordt door de bouwer beschreven als "a super sports car".
Als basis diende de Golf R. Meest opvallende is de stevige widebody kit en de 20 duims lichtmetaal om de wielkasten netjes te vullen. Ook binnenin ademt de wagen sportiviteit uit met een set kuipstoelen in leder/alcantara. Ook de deurpanelen kregen een update waardoor de match met de oranje accenten aan de buitenkant er is.
De grootste veranderingen vinden we onder de motorkap. Daar wordt de 2.0 liter turbomotor van de Golf R ingeruild voor een 2.5 liter TFSI vijfcilinder. Die vijfpitter werd best intensief onder handen genomen. Zo is er een nieuwe turbo gemonteerd, andere pistons, een ECU upgrade, een nieuwe luchtinlaat, betere koeling en een volledig nieuwe uitlaatlijn. Die ingrepen resulteren is een stevige 518 pk en 680 Nm aan koppel wat deze R500 met vierwielaandrijving in 3.4 seconden de 100 km/u laat aantikken. Er wordt pas gestopt bij snelheden boven 300 km/u.
Oettinger liet ondertussen al weten bezig te zijn met nog andere upgrades te ontwikkelen voor dit model. Er wordt gesproken over pakketten met 600, 650 of 750 pk.
De productie is beperkt en de prijzen zouden rond de € 150.000 liggen.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden