Wie de bandenproducent Marangoni al was vergeten, wordt bij deze herinnerd aan zijn bestaan. Dit keer niet met groene wielen op een Giulietta, maar met rode wielen op een Range Rover Evoque Si4 2.0 liter turbo. Die mag dan wel als basis dienen, heel erg veel hielden ze niet in hun standaardvorm. De M-Power EvoRed 255/30R20 banden mogen de meest opvallende wijziging zijn. Maar verder merken we ook nieuwe bumpers op en een nieuwe lak die de Evoque een satijne toets geeft. Maar er is meer. Deze Evoque rijdt op meer dan benzine alleen.
In samenwerking met Bigas International ontwikkelde Marangoni een nieuw systeem zodat deze Evoque twee tanken heeft. Eentje met het gekende octaansapje, de andere tank krijgt een mengsel van methaan en waterstof. Daardoor kan de Evoque plots 1.000 kilometer bollen op '1 tank'. Technisch werd verder nog een nieuw uitlaatsysteem geïnstalleerd, naast de andere gewijzigde technische componenten, waardoor het vermogen stijgt tot 300 pk. Orgineel is de Si2 trim goed voor 241 pk.
Binnenin merken we de rode dakbekleding op en zou er opnieuw overvloedig gesmost zijn met carbon. De zetels krijgen ook een nieuw patroon mee.
Recente reacties
Oldtimers opgepast: dit moet je weten voor je de LEZ van Antwerpen of Gent binnen rijdt
Elke winter wanneer het eens koud is en de wind uit het oosten komt roepen we ook met ze'n allen...
Door Adriaan 5 uur geleden
Premie-alarm: Volkswagen ID.4 duikt terug onder de 40.000 euro (2024)
Jammer he Tesla model y is ook onder de 40000€ En als het op techniek, verbruik en gebruiksgemak...
Door kevin 7 uur geleden
Test: Ford E-Transit - houdt een elektrische bestelwagen steek? (2024)
We hebben er even voor moeten graven aangezien Ford het trekgewicht niet vermeldt in de officiële...
Door Joram 9 uur geleden
Laatste kans: Jaguar F-Pace neemt afscheid met twee speciale edities (2024)
Het was ook een dikke prullenbak
Door van Wijk Benjamin 10 uur geleden