De vorige generatie van de C30 kon volgens mij wel wat opsmuk gebruiken, het gekende volvo gezicht was niet bepaald goed voor het imago van een dynamische coupé die het jongere publiek zou moeten aanspreken. De update is daarin een duidelijke verbetering, iets wat ook Heico Sportiv denkt en daarom hebben ze verder geborduurd op het originele elan. Het is wel verwonderlijk dat dit tuningpakket voorzien is voor de zuinigste telg van het gamma. De uiterlijke opwaardering moet samen met de wijzigingen aan de motor en ophanging zorgen dat je meer plezier beleeft aan je C30 DRIVe.
De standaard cijfers van 109pk en 240 Nm uit de 1.6 DRIVe konden beter volgens Heico en zijn opgetrokken naar 125 pk en 280 Nm wat de 0-100 tijd met maar liefst 2.1 seconden zou ingekorten. Verdere ingrepen werden gedaan aan de verlaagde ophanging waardoor de C30 3cm dichter bij het asfalt ligt. Voor je begint te panikeren dat de aerodynamische aanpassingen het verbruik naar de zeep gaat helpen moet je weten dat er aan de specifieke DRIVe-componenten zoals de radiator en bodem van de wagen niets is veranderd. Wél zien we kleine wijzigingen aan de voor-en achterbumper, andere velgen en een uitlaatsysteem uit roestvrij staal.
via: WCF
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden