Hyundai zal volgende maand het doek halen van de i30 N Project C, een gelimiteerde oplage van de i30 N met een lager gewicht en extremere set-up. De Golf GTI Clubsport à la Korea zeg maar.
Hoewel er in de wandelgangen het gerucht ging dat Hyundai op het autosalon van Frankfurt een i30 N met automaat en/of vierwielaandrijving zou voorstellen heeft het Zuid-Koreaanse merk besloten om de i30 N Project C naar voor te schuiven.
Project C
Die Project C moet het huidige nec plus ultra worden in het i30 N-gamma en leent zijn naam van de "Area C"-testpiste aan de high performance-testbaan van het merk in het Koreaanse Namyang. Niet toevallig de plaats waar de N-divisie haar bakermat heeft (Je weet wel, de "N" van Namyang).
Maar wat wil dit nu zeggen voor de i30 N? Wel, om te starten blijft de i30 N Project C vasthouden aan de 275 pk sterke viercilinder turbobenzine met een manuele zesbak. Het geheel wordt evenwel lichter én lager. Dankzij nieuwe ultra-lichtgewicht 19-duims velgen, onderdelen uit met koolstofvezel versterkt kunststof en subtiele tweaks aan de ophanging en aerodynamica.
Zijn officiële wereldpremière beleeft de i30 N Project C volgende maand op de IAA in Frankfurt. 600 exemplaren van de aangetrokken i30 N komen naar Europa. Snel zijn is dus de boodschap.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden