Hyundai ging een elektrische racewagen lanceren en voegt nu ook de daad bij het woord. De Veloster N ETCR zal deelnemen in het gelijknamige ETCR, het Electric Touring Cars-kampioenschap.
Begin dit jaar trok raceorgaan FIA het doek van de ETCR, een elektrische klasse in het touringcarsegment. Cupra sprong er meteen op met een geëlektrificeerde Leon, Hyundai volgt nu met de Veloster N ETCR. Die Veloster N verliest zijn 2-liter turbobenzine en krijgt een elektromotor op de achteras geplaatst. Het vermogen? Daar rept Hyundai nog met geen woord over. Al zullen ze zich uiteraard naar de regelgeving van het kampioenschap moeten zetten natuurlijk.
Die regelgeving spreekt over een accu van 65 kWh en een elektromotor die sterk genoeg is om de auto's richting de 270 km/u te loodsen, terwijl een sprintje vanuit stilstand amper 3.2 seconden met bedragen. Daarnaast moeten de auto's in staat zijn om minstens 40 kilometer op volle kracht te kunnen rijden. Net geen 10 rondjes op het circuit van Zolder... om je een idee te geven. Volgend jaar moet het kampioenschap op gang trekken, met deze Hyundai Veloster N ETCR aan de start.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden