Ophangingsfabrikant Cusco had geen zin om de zoveelste Yaris rallywagen in elkaar te schroeven. Wat doe je dan? Een C-HR als basis gebruiken natuurlijk! Euhm, wat?...
Vraag ons niet waarom maar compacte crossover C-HR van Toyota kent een opvallend actieve racecarrière. Zo nam Toyota zelf deel met een C-HR aan de 24-uren van de Nürburgring. Deze keer zorgt Cusco - een Japanse ophangingsspecialist - voor de sportieve tint. Want het bouwde een C-HR om tot rallywagen. Jawel, een C-HR rallywagen.
Die krijgt een extreme bodykit en een eigenlijk al even extreem gestript interieur. De centrale uitlaat en piepkleine velgen tonen dat deze C-HR functie boven vorm stelt. Want laat ons eerlijk zijn... mooi is 'ie niet.
Onderhuids schuilt een door TRD geprepareerde 2-liter turbobenzine die voldoet aan de eisen van het Asia-Pacific Rally Championship in de AP4-klasse, het Oosterse equivalent van de R5-klasse bij ons. De ophanging, die is uiteraard volledig door Cusco vervaardigd.
Recente reacties
Dacia Duster krijgt nog dit jaar gezelschap van zevenzits ‘Bigster’
Is de bigster ook verkrijgbaar in een vijfzitter,voor meer bagageruimte te hebben? Mvg Dave
Door Muller dave 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een vennootschap en rij elektrisch... De wagen laadt ik thuis op en kreeg van de overheid...
Door David 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Geloof je het zelf? Stroohm wilt dit natuurlijk, want dan kunnen zij dik cashen. Maar dit is...
Door this 3 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Als je geen woekerprijzen hebt bij het openbaar laden (ze bestaan gelukkig), kom je nog steeds...
Door this 10 uur geleden