Hamofa Motor Sport, een Belgisch raceteam, prepareerde speciaal voor de Belcar een BMW i8. Al gaat het eerder over een silhouetracer, want een i8 met V8, zo rollen ze niet uit de fabriek.
Niet enkel een Belgische bedrijf dat zich bezig houdt met het herstellen van dieselmotoren over de gehele wereld, Hamofa, het heeft ook een eigen raceteam dat dankbaar wordt gebruikt door de gebroeders Verhoeven van het bedrijf. Een tijdlang knalden ze met een M3 GTR in het Belcar-kampioenschap, nu maken ze gebruik van een i8 GTR. De enige in de wereld trouwens.
Want BMW levert natuurlijk geen raceversie van haar i8. En al zeker niet met V8. Hoe de broers Verhoeven dan uitkwamen bij zo'n i8 ? Wel, de jongens werkten aan een nieuwe wagen met een chassis van het Franse Solution F. Daar moest de motor achterin, waardoor ze op zoek moesten naar een BMW met motor achteraan. En hoewel BMW op dit moment ruwweg 458 verschillende modellen verkoopt is de i8 de enige met de motor achter de inzittenden.
De driecilinder mocht dus de vuilbak in, in de plaats ligt nu een 535 pk sterke V8 vanuit de M3. Daardoor uniek in de wereld, deze i8 GTR.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden