Na een spannende race die het World Endurance Championship al even niet meer had gezien kwam uiteindelijk Audi Sport Team Joest #8 van Di Grassi, Duval en Jarvis als eerste over de lijn.
Uiteindelijk werd de Audi #8 over de finishlijn gevolgd door #2 Porsche 919 Hybrid en de #19 Rebellion R-One. Verassing van deze race was Toyota Gazoo Racing die met hun #5 van Nakajima, Buemi en Davidson na vier uur nog steeds aan kop reed, op weg voor hun eerste overwinning sinds Shanghai in 2014. Spijtig genoeg moest deze Toyota vlak na het vierde uur de helm aan de haak hangen toen Nakajima de wagen de pits in reed met een rokende motor.
.@Audi__Sport #8 takes the Chequered Flag and wins the incredible #WEC6hSpa! @LucasdiGrassi @loicduval @ollyjarvis pic.twitter.com/vQR7vLfNvQ
— FIA WEC (@FIAWEC) 7 mei 2016
In de LMP2 was de overwinning voor Signatech Alpine A460 gevolgd door de Extreme Motor Speed Motorsports Ligier JS P2 en de Manor Oreca 05. Voor de GTE Pro rijders was de beker voor de Ferrari 488 GTE van AF Corse nipt gevolgd door de nieuwe Ford GT van Ford Chip Ganassi Team UK en de Aston Martin Vantage V8 van Aston Martin Racing. In GTE Am liep Aston Martin Racing (Vantage V8) weg met de beker, de 458 Italia van AF Corse en de Corvette C7 Z06 van Larbre Competition moesten genoegen nemen met respectievelijk de tweede en de derde plaats.
De volgende afspraak in het FIA World Endurance Championship is op de legendarische 24 Uren van Le Mans op 18 juni.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 21 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden