Terwijl de eerste dag van het FIA F1 tribunaal rond de testcontroverse stilletjes ten einde loopt vindt Pirelli dat ze onschendbaar zijn omdat ze een derde partij zijn die geen licentiehouder is van de FIA.
Mercedes schuift de schuld in de schoenen van Pirelli en die laatsten zeggen weer dat ze geen sancties kunnen krijgen omdat ze geen licentiehouder zijn van de FIA en daardoor ook niet onder diens regels vallen. Zo argumenteerde Pirelli's advocaat Dominique Dumas samen met Pirelli's motorsport directeur Paul Hembery.
Pirelli haalde de eerdere crashgate rechtszaak van 2008 boven waarin Flavio Briatore en Pat Symonds' hun sancties achteraf ook illegaal werden verklaard door het Franse gerecht omdat de twee geen link hadden met de FIA licentiehouders.
Mercedes probeert ondertussen te argumenteren dat de test - alhoewel die met hun wagens is gebeurd - niet hun initiatief was. Zij schuiven de schuld dus in de schoenen van Pirelli en die beweren op hun beurt dan weer dat ze niet gestraft kunnen worden. Touwtrekken op een hoog niveau.
Vandaag gaat er geen beslissing meer vallen aan het Place de La Concorde waar de FIA is gevestigd.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden