Met de Road Safety Pledge zetten Europese automerken zich er toe aan om het aantal verkeersdoden waar een auto aan te pas kwam terug te dringen naar nul. Dit door te investeren in nieuwe veiligheidstechnologieën.
Vorig jaar vielen er nog 25.000 verkeersslachtoffers in Europa. Maar liefst een halvering ten opzichte van 2001, waardoor de EU zeker op de goede weg is. Al heeft Europa samen met de auto-industrie besloten nog een stapje verder te gaan, want tegen 2050 zouden er gewoonweg geen verkeersdoden meer mogen vallen. Daarvoor tekenden verschillende partijen de Road Safety Pledge.
Dat akkoord werd alvast ondertekend door de koepel van Europese constructeurs (ACEA), de koepel voor leveranciers van auto-onderdelen (CLEPA) en het hoofdorgaan van automobielclubs (FIA). Door het charter te ondertekenen verbinden de organisaties zich er toe samen te werken naar een verkeersveilig Europa. Door onder andere te investeren in veiligheidstechnologieën voor de automobielsector.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 22 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden