Sinds de invoering van de gepersonaliseerde nummerplaten in 2014 wist het folietje al 19 miljoen euro in de kassa van de federale overheid te brengen. Niet gek als je weet dat er maandelijks gemiddeld zo'n 470 aanvragen zijn.
Een compleet succes, de gepersonaliseerde nummerplaat. Dat blijkt uit cijfers die minister van mobiliteit François Bellot (MR) deelde met de kamer. Want sinds de invoering - in 2014 - brachten de platen al 19 miljoen euro op. Het succes kende even een dipje toen de overheid - wat kort door de bocht - besliste om de prijs eind 2015 op te trekken van 1.000 euro naar 2.000 euro maar sinds eind 2017 staat de prijs terug vast op 1.000 euro.
Het resultaat is dat de aanvragen weer stevig stegen. Want werden er tijdens de 'dure periode' zo'n 141 per maand aangevraagd, dan staat de maandelijkse teller tegenwoordig op een stevige 470. Denk daar maar eens over na... 470 mensen per maand gaan naar de DIV om een 'SONJA-1', 'WLTPLOL' of 'JEFKE' aan te vragen.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 7 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 8 uur geleden