Bob is niet dood, hij neemt een andere vorm aan. Dat is wat we begrepen hebben van de nieuwe campagne van het BIVV rond alcoholvrij sturen.
"Organiseer je vooraf... Klaar om te bobben!" dat is de slogan van de nieuwe campagne. Daarin wordt 'bobben' een werkwoord en wil het BIVV dat mensen het leven van je dierbaren redden door zich vooraf te organiseren. Uitgangspunt zijn de 200 doden die jaarlijks vallen in het verkeer door het rijden onder invloed van alcohol. Je organiseren betekent niet alleen een BOB (of hoe noem je dat dan tegenwoordig) aanduiden, het gaat ook om het opzoeken van een taxi, het controleren van de uurtabel van de bussen of het zoeken naar een slaapplek als je 's nachts lekker wil doorzakken.
De kleur van het 'wij bobben'-verhaal blijft geel, zodat de herkenbaarheid blijft. Wie rouwt om het heengaan van de BOB-sleutelhanger wordt gerustgesteld, er komen nieuwe gadgets zoals BOB-brillen, badges, folders. Verder wordt de campagne visueel ondersteund met affiches, clipjes met stripfiguren en confronterende radiospots. Assuralia ondersteunt de campagne net als de Vereniging van Belgische Brouwers.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden