Voor wie dagelijks de E19 tussen Brussel en Antwerpen af rijdt zijn ze al een vertrouwd zicht geworden, de afgeknotte verlichtingspalen. Ze zijn het gevolg van een omgevallen paal en de daaropvolgende controle op roestende verlichtingspalen, begin vorig jaar. Tegen eind 2012 wil Minister Crevits echter dat deze palen terug operationeel zijn. Ze wil ze echter niet gewoon vervangen, er moet voor een duurzame oplossing gekozen worden.
Zo moeten de nieuwe verlichtingspalen over lampen beschikken die snel aan en uit kunnen. De huidige verlichting heeft wat tijd nodig om op te starten en dat is minder wenselijk als men ze snel wil opstarten bij incidenten of plotseling slechte weersomstandigheden. Onder normale weersomstandigheden blijven ook de nieuwe verlichtingspalen 's nachts uit. Diverse leveranciers kunnen hun technologieën voorstellen in een bestek, afhankelijk daarvan worden evenveel of minder palen geplaatst.
Bron: Nieuwsblad
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 8 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 8 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 11 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 12 uur geleden