Britse autobouwer Morgan doet er alles aan om zijn nieuwe driewieler in de spotlight te zetten. Voor de laatste creatie ging het in zee met zwembroekproducent Orlebar Brown. Het resultaat is de meest praktische Super 3 ooit gemaakt. Al blijft dat relatief natuurlijk.
We zijn er ten stelligste van overtuigd dat je buiten je zwembroek niet veel mee kan nemen in zo'n Morgan Super 3. De Britse autobouwer wil ons echter het tegendeel bewijzen en besloot daarom samen met zwembroekmerk Orlebar Brown een one-off Super 3 te bouwen. Eentje die zich meteen te boek mag zetten als de meest praktische Super 3 ooit gebouwd. Waarom dat juist het geval is? Kijk even mee.
Daktent
Dit is 'm dan, de OB x Morgan Super 3. Een mondvol voor een driewieler met halve tent bovenop de carrosserie. Het ziet er compleet absurd uit (en eigenlijk ook niet comfortabel) maar volgens Morgan ben je met die lap stof wel beter beschermd tegen de elementen. We betwijfelen dat je droog blijft onder deze luifel aan 50 km/u maar de zon, die zal alvast niet meer op je kruin schijnen. Daarnaast maakt Morgan van de gelegenheid gebruik om haar bagagerek nog eens onder de spotlight te zetten. Dat rekje hangt aan de zijkant en werd in dit geval afgewerkt met rode koordjes. Handig om je, euhm, portefeuille weg te steken?
Om de samenwerking met Orlebar Brown extra in de verf te zetten vind je rond de carrosserie subtiele logo's van het zwembroekenmerk. De rode accenten binnen en buiten zijn ook typisch voor Orlebar Brown. Vooraan de nieuwe Super 3 geen motorfietsmotor meer, wel een driecilinder van de Ford Fiesta die wordt gekoppeld aan een manuele handbak van de Mazda MX-5. Hoewel die combo goed is voor "maar" 118 pk (150 Nm) weegt deze Super 3 natuurlijk amper iets. Daarnaast: hoeveel meer pk's durf je aan in een auto met maar drie wielen?
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 5 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 9 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 9 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 22 uur geleden