Land Rover pakt zijn Discovery Sport subtiel aan voor het nieuwe jaar. De gezinsavonturier krijgt een lagere CO2-uitstoot en een sneller infotainmentsysteem, en een eigentijdse Urban Edition vervoegt het assortiment.
Geloof het of niet, maar de Land Rover Discovery Sport ploetert alweer mee sinds 2014. In autojaren is dat al een heel leven — hoewel de SUV wel een uitgebreide opfriskuur mocht ontvangen in 2019. Toch lijken de Britten nog niet van plan om hun Disco’ Sport op pensioen te sturen, getuige deze kleine update.
Elk grammetje telt
Land Rover neemt om te beginnen de motoren van het model onder handen, wat een daling in de CO2-uitstoot oplevert. Vooral de voetafdruk van de plug-inhybride verandert hierbij noemenswaardig, want die gaat van gemiddeld 44 g/km naar 34 g/km. Bij de dieselmotoren met mild-hybridtechnologie blijft het verschil beperkt tot hier en daar een grammetje: het zuinigste exemplaar, de D165, stoot voortaan 166 g/km CO2 uit en verbruikt volgens de WLTP-cyclus gemiddels 6,3 l/100 km.
Verder wordt ook het infotainmentsysteem aangepakt, waardoor we voortaan de nieuwe Pivi Pro-interface achter het aanraakscherm vinden. Dat systeem werd in de eerste plaats ontwikkeld voor de nieuwe elektrische voertuigarchitectuur van Land Rover en sijpelt nu door naar de andere modellen. Het biedt een snellere opstart dan voorheen en houdt zichzelf op de hoogte dankzij over-the-air updates.
Discovery Sport Urban Edition
Bovendien maakt een nieuw uitrustingsniveau zijn opwachting op de Discovery Sport: de Urban Edition. Die baseert zich op de sportievere R-Dynamic-versie maar krijgt stijlelementen in aluminium, een zwart dak en een aanbod aan moderne lakkleuren, zoals Carpathian Grey of Firenze Red. Daarnaast vind je in het interieur uiteraard niet-lederen zetels om je milieubewuste inborst tevreden te stellen.
De Land Rover Discovery Sport staat vanaf 40.045 euro in de catalogus en voor de Urban Edition ben je minstens 52.250 euro kwijt. Hij is verkrijgbaar met 2.0-liter diesel- of benzinemotoren — al dan niet met mild-hybridtechnologie — of als plug-inhybride met zo’n 60 kilometer elektrisch rijbereik. Op de basisdiesel na krijgen ze allemaal vierwielaandrijving.
Recente reacties
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Ik mis wel de rallylichten ... ben ik de enige?
Door JPD 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Vooral de EV versie is stevig geprijsd, aangezien die door GWM in China wordt gebouwd. BMW zal...
Door GLENN 1 dag geleden
Vijf (soms nutteloze) dingen die je moet weten over de nieuwe Mini Cooper EV (2024)
Wtf, die prijzen... Wie heeft er zoveel geld teveel om uit te geven aan een klein stadswagentje?
Door FLP 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 3 dagen geleden