Als de komst van nieuwe modellen wat uit blijft, dan kan je natuurlijk ook even de uitvoeringen van je huidige modellen opfrissen. De wirwar aan versies bij Maserati worden nu teruggebracht tot GT, Modena en Trofeo. Met hybridemotoren en die heerlijke 3.8-liter V8 van Ferrari.
Oké, de kans is klein dat je dagelijks in aanraking komt met de line-up van Maserati. Maar het moet gezegd dat de uitvoeringen van de huidige 3 gangbare modellen - Ghibli, Quattroporte en Levante - wat ingewikkeld aan het worden waren. Met Q4's, S'en, Hybrids, Trofeo's, GranSports, GranLusso's,... elke koetswerkkleur leek wel een eigen uitvoering te hebben. Het Italiaanse merk heeft besloten om haar line-up terug doorzichtiger te maken. Want al haar modellen - buiten supersporter MC20 - kan je voortaan krijgen als GT, Modena en Trofeo.
Logische structuur
Daarenboven zorgt Maserati, naar on-Italiaanse gewoonte, ook voor een uitermate logische structuur. Zo is de GT-uitvoering de nieuwe basisversie voor Levante, Ghibli en Quattroporte. Daarbij ligt de nadruk op comfort en sierlijkheid. Met chromen accenten, fraaie ledersoorten en weinig uitgeroepen sportiviteit. Ghibli en Levante krijgen voorin de GT-versie een 330 pk sterke milde hybride viercilinder turbobenzine aan boord. De Quattroporte GT gebruikt evenwel een 350 pk sterke biturbo V6.
Een trapje hoger staat de Modena. Die laat zich vooral kenbaar maken door sportievere accenten en de 3-liter V6 met twee turbo's die in alle drie de modellen zijn plaats vindt. In de Ghibli en Levante is die 350 pk sterk en in de Modena S uitvoering mag je over 430 pk beschikken. De Quattroporte Modena puurt standaard al 430 pk uit zijn V6. Tenslotte komt ook de Trofeo-variant terug. Daarbij worden alle drie de auto's gezegend met die heerlijke 3.8-liter V8 van Ferrari. Goed voor 580 pk. De diesel-Maserati's lijken trouwens uit de prijslijst verdwenen.
Recente reacties
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
WLTP is altijd met zout er bij. En die 81,4kWh is de totale batterij, in de praktijk worden er daar...
Door this 7 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Even wat zout bij nemen? 600km uit 81kWh halen is een verbruik van 13,5kWh per 100km. Lijkt mij...
Door John 7 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Kia heeft zijn cijfers intussen nog aangepast en belooft nu een WLTP-rijbereik van, inderdaad, 600...
Door Joram 8 uur geleden
Officieel + VIDEO: Kia EV3 is hier, pakt uit met megalomaan grote batterij (2024)
Die 560km is dat WLTP? Want dat is wel best weinig voor zo'n kleine auto met zo'n grote batterij....
Door this 9 uur geleden