Mitsubishi mag zich dan wel hebben teruggetrokken van de Europese markt, in Japan zijn ze wel nog druk bezig. Zo druk dat ze de Ralliart-benaming weer onder het stof willen halen.
Ralliart was de benaming van de modellen die het dynamische imago van Mitsubishi in de verf moesten zetten. Sinds 1984 maakten de Japanners gebruik van deze zelfstandige afdeling voor de ontwikkeling van zowel de Lancer Ralliart, de Colt Ralliart als de Pajero in Dakar-livrei. In 2011 besloot Mitsubishi om Ralliart te laten voor wat het was maar daar komen ze nu op terug.
In de presentatie van de jaarcijfers haalt Mitsubishi de Ralliart-benaming weer naar boven. Het merk wil de afdeling betrekken in het Mitsubishi Motor-ness, met het oog op de elektrificatie. De plannen blijven voorlopig nog vaag, al laat Mitsubishi wel weten tegen 2023 twee nieuwe modellen te lanceren als onderdeel van dat MMC-ness. Of het om de twee Europese modellen gaat waarvan eerder sprake was, werd niet vermeld.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 20 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 21 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 1 dag geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 1 dag geleden