Tegenwoordig is het bon-ton om de segmenten die niet genoeg bijdragen aan de winst van de constructeur af te stoten. Toyota kondigt daarentegen aan dat ze het A-segment zullen blijven bedienen.
Het A-segment, dat is de klasse van de Aygo. Kleine stadsautootjes die weinig winstmarge opleveren zijn niet zo graag gezien bij automerken. Toyota ging eerder al een samenwerking aan met Citroën en Peugeot voor de ontwikkeling en productie van de kleine karretjes.
toyota-genen
De opvolger van de Aygo zou echter op het Toyota GA-B-platform komen te staan. De reden daarvoor is dat Citroën en Peugeot bovenstaande reden aanhaalden om hun A-segmenter te schrappen.
De opvolger mag er stilaan gaan komen want de huidige Aygo is al sinds 2014 op de markt. De opvolger zou anders gaan heten maar wat de naam dan wel mag worden vertelt Toyota er niet bij, hetzelfde geldt voor een eventuele lanceringsdatum. Hij zal alvast wel gewoon een benzinemotor krijgen, een elektrische Aygo-opvolger zou de auto te duur maken voor dit segment. Dat betekent natuurlijk niet dat Toyota geen gebruik kan maken van een milde hybride of full-hybride aandrijving.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 1 dag geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 1 dag geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden