Toyota heeft een nieuwe kleine telg op de markt gezet. De C+pod is een ultracompact elektrisch voertuig, uiteraard bestemd voor de thuismarkt Japan.
Met zijn afmetingen van 2,49 meter lang, 1,29 meter breed en 1,55 meter hoog is deze supermini kleiner dan smart ForTwo EQ, kan je je dat voorstellen? Toch is hij groter dan de Toyota i-Road die ook in Japan rondbolt. Toyota maakte verder gebruik van plastics voor de carrosserie, zodat het gewicht beperkt blijft tot een goeie 690 kilogram. De wagen kan twee personen meenemen, al moet je dan wel elkaars knuffelcontact zijn want veel plaats is er niet.
De Toyota C+pod wordt aangedreven door een 12,3 pk sterke elektromotor. Die wordt gevoed door een 9,06 kWh sterke accu waarmee hij 150 kilometer ver geraakt. Met het vermogen van een mus en een even groot koppel - 56 Nm - is deze C+pod niet in staat tot fantastische prestaties. Die vertelt Toyota dan ook liever niet, tenzij de vermelding dat de topsnelheid op 60 km/u ligt. Dan wordt een 0-100 sprintje waarschijnlijk vermeld als 'infinite'.
De C+pod is te koop in thuisland Japan en kost daar 1.650.000 yen, omgerekend een stevige 13.000 euro.
Recente reacties
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Het gevoel te hebben van meer overzicht te hebben? Is dat ook niet zowat de drogreden waarom de...
Door Adriaan 18 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
De auto weet natuurlijk niet dat hij op een eindpunt zit maar als je langzaam rijd wordt...
Door Jan 20 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Als je veel in een grootstad rijd,kun je geen camera's genoeg hebben. Want daar rijden wel wat...
Door mike 1 dag geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Deze houd achterliggende auto's in de gate. Als er 1tje opknalt maakt die foto's van alles rondom...
Door St 1 dag geleden