Audi voegt een S Line Competition Plus-versie toe aan zijn TT Coupé en Roadster. Die combineert twee uitrustingspakketten voor de 45 TFSI, die hem een pak stoerder en sportiever doen ogen. Al is er een kleine ‘maar’ aan deze versie verbonden...
Ingolstadt heeft de S Line Competition Plus-versie speciaal ontwikkeld voor de 45 TFSI, die 245 pk puurt uit zijn 2.0-viercilinder en dat via een S Tronic-versnellingsbak kanaliseert. Voorlopig is het pakket voorbehouden aan de voorwielaangedreven versie, over enkele maanden is ook de Quattro aan de beurt.
Deze speciale versie combineert het S Line-exterieurpakket, dat de TT sportiever aankleedt, met het Black-pakket, dat onder meer het radiatorrooster, de luchtinlaten, de spiegelkappen, de uitlaatpijpen en de vaste achterspoiler van een glanzend zwarte lak voorziet. Zwarte 19-duimsvelgen zijn standaard, 20-duimers een optie. De S Line-sportophanging legt de TT 10 millimeter dichter bij het asfalt.
Ook binnenin primeert het S Line-pakket, waardoor de sportzetels bekleed zijn met donker leder en alcantara, of optioneel met donker nappaleder. Contraststiksels en S-logo's in de hoofdsteunen voegen wat accenten toe. De Audi TT S Line Competition Plus debuteert nu op de Duitse markt, maar of deze versie ook tot bij ons komt, kon de Belgische importeur nog niet bevestigen.
UPDATE: De Audi TT S Line Competition Plus komt ook naar ons. De Coupé kost 53.620 euro, de Roadster 55.980 euro.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 17 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 21 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 1 dag geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden