Land Rover kondigt de terugkeer van de “Hard Top”-benaming aan voor de bedrijfsversies van zijn nieuwe Defender. De 90 en 110 worden lichte vracht-uitvoeringen van de Defender die laadvermogen en sleepvermogen combineren.
Het is uiteraard de Special Vehicle Operations-afdeling bij Land Rover die zich over de Hard Top-versies buigt. Die zijn beschikbaar op de korte 90 en de lange 110, en ruilen een tweede en derde zetelrij in voor meer laadruimte. In plaats daarvan is er wel een optionele klapstoel op de eerste rij.
De basisuitvoeringen van de Hard Top staan op schroefveren, al is er voor de 110 ook een luchtvering beschikbaar. Beide modellen kunnen tot 3.500 kilogram slepen en beschikken over een bodemvrijheid van 29 centimeter en doorwaaddiepte van 90 centimeter. Op uitrusting wordt er alleszins niet teveel bespaard: er is een trailerassist, de ClearSight-achteruitkijkspiegel die het gespiegelde beeld door camerabeelden vervangt, het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem en over-the-air-software-updates.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
"Nodig" zou ik hier nu niet gebruiken. We rijden tenslotte rond met een voertuig van gemiddeld...
Door this 9 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
This, je moet ergens toch toegeven dat die jacht naar PK's, snelheid e.d. allemaal niet nodig is....
Door Mathieu 9 uur geleden
Exclusieve nieuwe Lamborghini met 800 pk op Pebble Beach
wat is me dit
Door lisander lamont 13 uur geleden
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Dit argument houdt toch helemaal geen steek? Wat ga je met dat enorme vermogen doen tijdens het...
Door this 14 uur geleden