Twee jaar geleden was Jaguar een van de snelste klassieke constructeurs om de Tesla Model X van antwoord te dienen met een elektrische SUV. Alleen bleek de I-Pace nogal lange laadtijden te hebben. Dat probleem hebben de Britten nu opgelost, en ze introduceren tegelijk nog enkele andere updates op de I-Pace.
De oorzaak bleek de boordlader: die laadde aan 7,2 kW en kon daardoor geen driefasig laden aan. Dat probleem heeft Jaguar nu verholpen: de I-Pace krijgt voortaan een boordlader van 11 kW, en daardoor gaat de hele boel nu een hoop sneller.
Jaguar zegt nu dat de batterij van 90 kWh in 8,6 uur volledig kan worden opgeladen aan een wallbox van 11 kW. Aan snelladers moet je voortaan aan 50 kW op een kwartier tijd 63 kilometer kunnen ‘bijtanken’, of 127 kilometer aan 100 kW.
Dat is trouwens niet alles: de I-Pace krijgt voortaan het Pivi Pro-infotainmentsysteem dat Jaguar Land Rover in de nieuwe Defender introduceerde. Dat moet niet alleen moderner ogen, maar ook een pak sneller werken en zichzelf bijscholen door je vertrouwde routes te memoriseren. Je smartphone draadloos laden is voortaan optioneel mogelijk.
Op vlak van rijhulp werd de 360-gradencamera gemoderniseerd, terwijl de I-Pace nu ook een ClearSight-achteruitkijkspiegel krijgt, die de spiegelreflectie vervangt door camerabeelden. Tot slot is er nog een verbeterde geluidsinstallatie, en verschijnen er nieuwe afwerkingspakketten voor het exterieur en nieuwe koetswerkkleuren.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 13 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 17 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 22 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden