Er is zo weinig onderhoud nodig aan elektrische auto's dat Tesla besloten heeft klanten niet meer jaarlijks naar de dealer te laten komen voor onderhoud. Tweejaarlijks is meer dan genoeg. Daar sta je dan met je diesel bij de dealer...
Tot nog toe adviseerde Tesla haar klanten om jaarlijks een bezoekje te brengen aan de dealer voor een check-up. Daar stapt Tesla nu vanaf, want het ziet het nut niet meer van jaarlijks auto's te onderhouden die eigenlijk geen onderhoud nodig hebben. Het kost onnodig tijd en geld, zowel voor de klanten als voor het bedrijf.
Het rolt daarom volgende lijst uit met aangeraden onderhouden:
• Bandencheck: elke +/- 18.000 km
• Remmen: 2 jaar
• Luchtfilter cabine: 2 jaar
• High-Efficiency Particulate Air (HEPA) Filter: 3 jaar
• Airco: 6 jaar (Model 3), 4 jaar (Model X) 2 jaar (Model S)
Klanten die bij de aankoop van hun Tesla voor het 3 en 4 jaar onderhoudspakket gingen krijgen het bedrag daarvoor teruggestort. Daarnaast nog even een kanttekening; onderhoud staat niet gelijk aan betrouwbaarheid. Dus gaat er iets kaduuk aan je Tesla (wat bij de eerste modellen schering en inslag was), dan zal je alsnog naar de dealer moeten gaan.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden