Moest het stilaan nog niet door je keelholte zijn geduwd; de Volkswagen Groep zal de komende jaren fors uitpakken met een elektrisch-offensief. Het resultaat is onder andere dat Audi op het autosalon van Genève volgende week énkel maar EV's op de stand zal zetten. Tussendoor viert het evenwel het 10-jarige bestaan van de R8 V10.
Zowel puristen - die halsstarrig blijven vasthouden aan de verbrandingsmotor - als nieuwe klanten - die reikhalzend uitkijken naar een nieuwe generatie EV's - paaien , het is een moeilijke evenwichtsoefening. Audi lijkt er echter in geslaagd te zijn, want het merk met de vier ringen eet stiekem van twee walletjes. Te beginnen met de "EV-wal"
EV Parking only
Audi pakt namelijk met verrassend nieuws uit voor het Zwitserse autosalon. Het zal enkel en alleen elektrische auto's op haar stand neerpoten. En als je denkt dat Audi er maar één heeft, de e-tron, dan ben je serieus mis. Naast de e-tron voorziet Audi namelijk ook plaats voor de e-tron Sportback, een coupé-afgeleide die later dit jaar eveneens de verkoop in moet gaan.
Daarnaast zal Audi ook twee concepts delen met de wereld. de e-tron GT en de Q4 e-tron. Die blikken vooruit op twee elektrische modellen die Audi zal lanceren in 2020. Rekenen we er dan nog de Q2 L e-tron bij, een auto puur voor de Chinese markt, dan zal Audi eind volgend jaar maar liefst 5 elektrische modellen aanbieden. Meer dan Tesla, om maar iets te zeggen...
Hulde aan de V10
Alle benzinesnuivers op hun achterpoten natuurlijk. Want waar gaat het naartoe met Audi?! Geen vrees, het merk pakt eveneens uit met een speciale versie van de R8. En hoewel die R8 V10 Decennium niet in Genève zal staan is Audi best fier op deze creatie. Of beter nog; het verhaal er achter. De R8 V10 Decennium moet namelijk vieren dat Audi al 10 jaar een knoert van een V10 achterin haar sportwagen lepelt.
Feesten kan je door deze tot 222 stuks gelimiteerde versie op de kop te tikken. Met achterin de 620 pk en 580 Nm sterke 5.2-liter V10 uiteraard en een unieke kleurstelling met bronzen details over het karkas. Goed gespeeld, Audi...
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden