Officieel: Skoda Fabia Combi Scoutline (2018)

2018_skoda_fabia_combi_scoutline_02

Skoda heeft zijn kleinste break Fabia Combi opnieuw een offroadlook gegeven.

Let op het bijvoegsel 'line'. Want waar modellen zoals de Octavia, Karoq en Kodiaq er als volwaardige 'Scout' zijn, gaat het bij de Fabia maar om een 'Scoutline'. Het verschil zit hem in het feit dat de Fabia er enkel met visuele opsmuk is. En dus niet met (inschakelbare) vierwielaandrijving. De kleine break ziet er in ieder geval een tikkeltje stoerder uit dankzij zijn nieuwe bumperpakket, kunststof wielkastaddende, mat zilveren dakrails, spiegelkappen en standaard 16- of 17-duims velgen.

2018 skoda fabia combi scoutline 02

Uiteraard blijft de Fabia Combi als Scoutline even praktisch als de standaard versie met een (voor zijn klasse) erg ruim bemeten koffer die qua volume varieert tussen de 530 en 1.395 liter. Andere handigheden zijn de twee standaard USB-poorten achterin en een automatisch opladende en verwijderbare LED-zaklamp in de koffer. De Fabia Combi Scoutline zal verkrijgbaar zijn met het complete gamma MPI- en TSI-motoren. Belgische (vanaf)prijzen zijn er momenteel nog niet.

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
Jelledr 20:25
afbeelding van Jelledr

Weer zo’n dozijn auto. Niets opwindend aan. Lijkt op alle andere wagens in zijn klasse. Zou niet eens opvallen mocht je er eentje tegenkomen.

Mis in Europa meer wagens met uitstraling. Nieuwe Nissan Maxima lijkt wel wat te worden. Jammer genoeg niet voor onze markt. Hier worden we overspoeld door ofwel de VW groep of Franse merken. Daartussen nog wat Volvo’s, Bmw’s, Skoda’s en een massa Dusters. Nu en dan eens een echte Japanner of Koreaan en we hebben het gezien wat personenwagens betreft.

Nog een geluk dat we af en toe nog eens een Jaguar zien.

Bovendien lijkt de sedan uit te sterven, hopelijk komt er een revival.

Menck 02:05
afbeelding van Menck

In de jaren '70, toen ik een lagereschoolbroekie was, herkende je ieder merk en type meteen, zelfs aan het geluid van de motor. Van eenheidsworst was in die jaren totaal nog geen sprake.
Heden zijn quasi alle auto's doorslagjes van elkaar, een paar uitzonderingen daargelaten.
#nostalgia

Wim 11:05
afbeelding van Wim

klopt, maar volgens mij wordt die MPI meer verkocht dan je denkt :)

Mathieu 12:42
afbeelding van Mathieu

Jelle: Veeeeeeeell mensen zijn niet op zoek naar een opwindende auto. De meeste mensen willen een praktische wagen van een merk waar ze tevreden van zijn met zo goed mogelijke voorwaarden. De kloof tussen rijk en arm wordt groter (ik zit nu in een vd Blue Towers te Gent, en die parking staat vol mer bedrijfswagens) . Voor de andere mensen is het evengoed hard werken, maar zij (net als ik) moeten sparen om daarna weer hun spaarrekening leeg te halen en een wagen te kopen. En daarom worden er zoveel betaalbare wagens gekocht met die kleine torretjes...

andre123 19:33
afbeelding van andre123

voila,eindelijk eens een verstandig standpunt,autofan kan je ook zijn zonder dat het altijd over astronomische bedragen moet gaan.
dromen mag maar de realiteit is vaak heel anders,ik zou wel eens een studie willen zien waarin vermeld staat hoeveel % van die opwindende en dure bakken betaald worden door wie hem bestuurd.

Mathieu 12:31
afbeelding van Mathieu

Andre123, dat zal héél gemakkelijk te berekenen zijn en het cijfer zal bijzonder laag zijn. ;-)
En als je een beetje een negativist wil zijn zoals mij, dan weet je wie die wagens eigenlijk wél betaalt.

Jelledr 18:12
afbeelding van Jelledr

Natuurlijk hoeven er niet altijd astronomische bedragen uitgegeven worden.
Maar ik mis de laatste jaren toch wat variëteit in de modellen. Wat je momenteel het meeste ziet zijn ofwel bestelwagens, kleine hatchback ofwel suv’s. Ik herinner me nog een tijd dat merken veel meer uitbrachten dan dat. Niet zo heel lang geleden trouwens. Bijvoorbeeld Honda, die hadden toen naast de Civic nog de prelude, de crx, de integra.
Mazda had de mx-3, mx-6, mx-5
Mitsubishi de 3000gt, FTO, GTO en de eclipse.
Etc ...

Bijna alle merken hadden toch iets fijn en betaalbaar. Nu... saaie boel.. ok de CR-Z bij Honda was niet de verkoopstopper. Accord ondertussen ook verdwenen. Civic; geen coupe meer.

Niets tegen de modellen van nu maar mis toch het tijdperk van voor de SUV. Ieder zijn voorkeur.. maar wat was de coupe toch iets fijn. Hoe knap waren de wagens toen niet? De Cougar van ford voor wie het nog weet. De RX-7. De Silvya. MR-2. Celica en noem maar op.

Ik hoop echt op een revival. Al zit het er niet meer in vrees ik.

Mathieu 12:38
afbeelding van Mathieu

Jelle, daar heb je gelijk in. De "betaalbare andere wagens" zijn er wat uit aan het gaan. Voor de middenklasse is het een beetje "volgen" of een echt oudere 2e hands kopen en er als old timer mee rond tuffen.
Ben eventueel aan het kijken voor een Focus, en het internet staat gewoon vol van "op welke andere wagens hij wel niet gelijkt". Langs de andere kant, als iedereen vindt dat hij op een ander merk gelijkt, gelijkt hij eigenlijk op geeneen. ;-)

Jelledr 20:22
afbeelding van Jelledr

Mathieu,
De Focus heeft als opvolger van de Escort toch een beetje geschiedenis. Colin McRae reed destijds nog in de Focus, de enige wagen waar hij nog op de eerste plaats mee kwam. De Focus heb ik altijd knap gevonden. Vooral de eerste generatie en facelift. Momenteel toch wat saai eerlijk gezegd.

Mss wachten tot het salon in November(L.A) dan komt de vroegere partner van ford met de nieuwe 3. Mss ook het overwegen waard? Normaal gezien moet het te doen zijn om hem in januari in Brussel te zien. Succes met de keuze!

Mathieu 10:21
afbeelding van Mathieu

Ik heb al met de nieuwe Focus mogen rijden, en ik moet zeggen, toch een "andere" wagen i.v.m. zijn voorganger. Hoewel ik mijn Focus MK2 Francorchamps editie nog altijd mooier vind :-)
Ik twijfel inderdaad heel hard tussen de 3 en de Focus. Hoewel alle beelden die ik van de 3 vind me doen twijfelen over het zicht naar achteren. En ondanks alle hulprijmiddelen ben ik iemand die vooral op zijn spiegels rijdt.
Plus, de Focus is ruimer geworden binnenin, en dat is ook een plus.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws