Blij omdat Opel het lef heeft nog een sportversie van de Corsa uit te brengen op het einde van zijn carrière en te midden van een stevige hervorming. Droevig omdat dit op het einde van de dag lauwe koek is.
Opel heeft de GSi-badge terug vanonder het stof gehaald. Alleen wordt het logo op ietwat rare creaties geplakt. Kijk maar even naar de Insignia GSi dat eigenlijk een 'reguliere' Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4x4 is met ander bumperwerk en straffer set-up van de remmen en ophanging. Op motorvlak wijzigt er namelijk niets. Datzelfde trucje lijkt Opel nu uit te halen met de Corsa GSi; OPC-looks op bestaand Corsa-gerief.
Dat bestaand gerief is de in Duitsland gekende Corsa S met een 1.4 turbobenzine die 150 pk naar de voorwielen stuurt. Daarop plakt Opel het bumperwerk van een Corsa OPC minus de dubbele einddemper achteraan. Sja, echt warm krijgen wij het er alleszins ook niet van. Al zou het sportonderstel soelaas moeten brengen. Dan maar wachten op de gloednieuwe Corsa die volgend jaar het levenslicht zal zien?
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 3 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 18 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 23 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden