Ford is klaar met een softroaderversie van haar Ka+ en grijpt de komst van die Active aan om ook de gewone versie bij te punten. Met nieuwe motoren, nieuwe tech en nog steeds de wat middelmatige looks.
Een product van de One Ford-strategie, de Ka+. Waardoor de guitige Ka van vroeger plaats moest maken voor een allemansvriend met een minder uitgesproken styling. Twee jaar na zijn lancering is Ford klaar met een bijgepunte versie. Al is het eigenlijk vooral klaar met de 'crossover'-variant en besluit het in één adem een rits veranderingen door te voeren. Zo maakt om te beginnen de 1.2 driecilinder benzine haar opwachting, met 70 of 85 pk. Daarnaast verschijnt er een 1.5-liter viercilinder turbodiesel met 95 paarden.
Sluiten we de kap en gaan we richting interieur, dan neemt die de designtaal van de Fiesta over, met een zwevend infotainmentscherm dat Sync3 herbergt. Ford's laatste infotainmentsysteem. Nog een nieuwigheid? Die Active-uitvoering natuurlijk...
"Crossover"
Ford noemt 'm een Crossover, in realiteit gaat het natuurlijk over een Ka+ met wat meer plastiek rondom en een met 23 milimeter verhoogde ophanging. Toegegeven, het geeft de Ka+ de nodige panache die het in de gewone uitvoeringen niet heeft.
Vierwielaandrijving op deze Ka+ Active? Natuurlijk niet. Maar daar zit het cliënteel ook niet op te wachten. Ford ziet dit dan ook vooral als een versie om een graantje mee te pikken van de 'softroadermarkt'. En wie zijn wij om ze tegen te spreken? Nog even sparen en dan kan je later dit jaar richting de Ford-dealer voor de bijgepunte Ka+, vanaf 10.300 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 18 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden