Volgens het merk zitten ze daarmee perfect op schema.
Toegegeven, veel nieuws valt er met het bericht dat reeds 70 Chirons het atelier in Molsheim hebben verlaten niet te rapen. Maar Bugatti is zo vriendelijk nog wat extra cijfertjes te geven die verder inzicht geven in de verspreiding van het 1.500 pk sterke monster. Zo heeft het merk voor zijn Chiron reeds 300 bestellingen mogen noteren en zijn er als gevolg nog 200 beschikbaar. Van die 300 bestellingen komen er 43% uit Europa, 26% uit de Verenigde Staten en Canada, 23% uit het Midden-Oosten en tenslotte nog 8% uit Azië en omstreken.
Van de Chiron zijn voorganger Veyron bouwde Bugatti 300 coupé's en 150 targa's onder de naam Grand Sport. Voorlopig is het niet geweten of de Chiron hetzelfde lot te wachten staat. Officieel zou het volgens de Fransen/Duitsers niet mogelijk zijn om in de dakstructuur van de Chiron te snijden vanwege problemen met structurele stijfheid. Maar zeg nooit nooit natuurlijk.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 2 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 7 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden