Tijdens onze test met de Seat Arona en Volkswagen T-Roc werd het al duidelijk. We zien door het bos de bomen niet meer in het crossover-aanbod van VAG. En nu gooien ze er nog een Chinese versie van de Karoq bij.
Waarom dat nog verwarrender is? Die Chinese variant is wat langer dan de Europese Karoq, waardoor je kan zeggen dat hij in een ander segment speelt.
Vijf centimeter is hij langer, en dat maakt voor de Chinezen een wereld van verschil. Want een grotere auto heeft in China nog altijd wat meer status. De wielbasis van de wagen groeide ook tot 2,69 meter, de volle één centimeter meer dan de Volkswagen Tiguan in Europa. Volg je nog?
Onder de kap is het dan weer allemaal bekend. Een 1.2 TSI met 115 pk en een 1.4 TSI met 150 zorgen voor de aandrijving. Blokken die bij ons evenwel al modernere opvolgers hebben, het blijft China. Over de TSI 280 op de foto's is er voorlopig geen nieuws.
Uiterlijk verschilt hij dan weer lichtjes van zijn Europese broer. De Chinese Karoq krijgt meer chroom mee, net als een extra badge op de wielkassen vooraan.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 20 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden