China is een logische keuze aangezien Geely, die Volvo bezit die op hun beurt Polestar, bezit een gigant is uit het verre Oosten en dit zal wel één van de redenen zijn.
Polestar heeft de productielijn nodig om hun Polestar 1 te kunnen produceren. De plug-in hybride is een tijdje geleden voorgesteld als hun eerste model en moet de weg gladstrijken voor nog meerdere toekomstige modellen. Er zijn ondertussen al denklijnen voor de Polestar 2 en Polestar 3, die namen hebben we ook niet zelf gekozen. De Polestar 2, die volledig elektrisch word, om te concurreren met de Tesla 3 en de Polestar 3 om de aanval op de toekomstige Tesla Model Y in te zetten. Polestar zal zich ook enkel bezig houden met hybride en elektrische modellen, dus verwacht geen puur benzine-slurpende wagen.
De bouw van het fabriek in China zou volgend jaar al voltooid moeten zijn. Zodat het Polestar Production Centre kan beginnen met de productie van hun Polestar 1 waarvan ze er graag 500 per jaar willen van produceren. Om nadien tegen midden 2019 ook de productie van de Polestar 2 op zich te nemen.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 11 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 16 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 16 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 21 uur geleden