China is een logische keuze aangezien Geely, die Volvo bezit die op hun beurt Polestar, bezit een gigant is uit het verre Oosten en dit zal wel één van de redenen zijn.
Polestar heeft de productielijn nodig om hun Polestar 1 te kunnen produceren. De plug-in hybride is een tijdje geleden voorgesteld als hun eerste model en moet de weg gladstrijken voor nog meerdere toekomstige modellen. Er zijn ondertussen al denklijnen voor de Polestar 2 en Polestar 3, die namen hebben we ook niet zelf gekozen. De Polestar 2, die volledig elektrisch word, om te concurreren met de Tesla 3 en de Polestar 3 om de aanval op de toekomstige Tesla Model Y in te zetten. Polestar zal zich ook enkel bezig houden met hybride en elektrische modellen, dus verwacht geen puur benzine-slurpende wagen.
De bouw van het fabriek in China zou volgend jaar al voltooid moeten zijn. Zodat het Polestar Production Centre kan beginnen met de productie van hun Polestar 1 waarvan ze er graag 500 per jaar willen van produceren. Om nadien tegen midden 2019 ook de productie van de Polestar 2 op zich te nemen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden