Ford heeft vandaag te kennen gegeven dat de opgefriste Mustang kan beschikken over een tweede stage van het Performance Pack. Niet met extra oomph, wel met geperfectioneerde mechanische componenten.
In de VS segmenteren ze graag producten voor de wagen. Zo is het niet verrassend als een Amerikaan spreekt van een 'Stage 5' koppeling. Geen kat weet wat juist het verschil is met een 'Stage 4' maar het bekt gewoon lekker. Ford kan er ook aardig mee uit de voeten en lanceert nu het Performance Pack Level 2 voor de opgefriste Mustang GT. Dat pakket, bovenop Performance Pack Level 1 uiteraard geeft de Amerikaanse musclecar een nieuwe splitter vooraan die bij 128 km/u voor 10 kilogram meer neerwaartse kracht zorgt.
Al is dat niet alles natuurlijk. Zo is er een agressievere spoiler, stijvere stabilisatorstangen voor & achter en eveneens stijvere veren. Het grootste verschil zal 'm echter in de 19-duims velgen zitten die toelaten om Michelin's Pilot Sport Cup 2 te installeren van achteraan maar liefst 280 milimeter breed. Grote vraag is natuurlijk of dit nieuw pakket een invloed gaat hebben op de Europese Mustang GT, want die had het originele Performance Pakket standaard. Toch maar even navragen bij dealer wanneer je er eentje bestelt.
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 16 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden