De vaak vergeten Japanse B-segmenter wordt in een nieuw jasje gestoken. Waardoor de meest praktische B-segmenter terug even de aandacht op zich kan vestigen. Het leven is moeilijk, als je Honda Jazz heet.
Het is de meest doordachte B-segmenter op de markt, de Jazz. Alleen zorgen zijn styling, povere motorenkeuze en gebrek aan spotlight voor trage verkopen. In Europa althans, want buiten de EU - waar de Jazz meteen ook door het leven gaat als Fit - loopt het allemaal iets vlotter.
Fijn geboetseerd voor de Europese markt is de Jazz dan ook niet echt. Of vanaf facelift toch iets meer.
Het nieuwe smoelwerk laat het kleintje namelijk iets zelfzeker voor de dag komen. Net zoals de achterlichten met doorlopende led-strook. Verwacht alvast dat de facelift de praktische details van zijn voorganger zal overnemen. Net zoals de motorisaties, waardoor je in ons Belgenland kijkt naar een 1.3 benzine met manuele zesbak of CVT.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Inderdaad, de doorstroming is vaak een probleem geworden op kruispunten. Zoals je aangaf, is gepast...
Door Maarten 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Het is niet omdat jij stilstaat dat er niks meer gebeurt in het verkeer rond je. Eenmaal je...
Door Jitse 2 dagen geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Toch even melding maken: de hoeveelheid keren dat ik al één of meerdere keren langer voor hetzelfde...
Door JL 3 dagen geleden
Vernieuwde Kia Picanto geprijsd: dit betaal je voor de stoere stadswagen (2024)
Jammer, geen hybride!
Door Wout 3 dagen geleden