Volvo heeft een prijs geplakt op haar nieuwste SUV. Waardoor je weet hoeveel je moet sparen om de nieuwe generatie XC60 in je garage te parkeren. Wel, voorzie alvast maar enkel dagen zonder vlees.
Even schrikken, dat zijn de prijzen voor de nieuwe generatie Volvo XC60. Want was de vorige dankzij zijn gunstige prijszetting en veilig imago jarenlang de bestverkopende SUV in zijn segment in Europa, dan trekt de nieuwe vooral de kaart der Premiumheid, met bijhorende prijs. Of ze daarmee klanten gaan verliezen op ons continent? De kans is groot.
Maar goed, die prijzen dus. Wel, vanaf 49.250 euro. Excuseer? Jawel, net geen 50.000 euro ben je kwijt voor een XC60 Momentum met D4 (190 pk), vierwielaandrijving en automaat. Liever op benzine rond toeren? Dan moet je met minimaal 51.900 euro over de boeg komen voor de 254 pk sterke T5. Zit je hoog met het milieu (mogelijks zelfstandig), dan is er ook nog de T8 plug-inhybride. Zo'n 400 paarden sterk en 70.250 euro duur.
Instap onderweg
Kijken we naar de vorige generatie, dan is de SUV ruwweg 5.000 euro duurder geworden. Een prijs die je betaalt voor nieuwe technologie (8-traps automaat iemand?), gegroeide proporties en het nieuwe imago van Volvo. Op termijn kunnen we waarschijnlijk ook nog wel een instapvariant verwachten, een D3 met voorwielaandrijving en 150 pk. Een manuele versnellingsbak zou evenwel niet meer zijn opwachting maken.
Valt deze XC60 je echt wat duur uit, dan hebben de Zweden binnenkort de XC40 in de aanbieden, het kleinste broertje van de XC-familie.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Wij hebben een DS 7 E-Tense 4×4 gehad en dat was één van de eerste. Die heeft in het begin een paar...
Door Johan De Bruycker 12 uur geleden
Deze elektrische Nissan Townstar Evalia is officieel leuker dan een Renault Kangoo
Hopelijk beter dan mijn Atila 87kw,slechte wagen voor dit geld.
Door Thys Freddy 16 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 21 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 1 dag geleden