Skoda's kleinste krijgt een reeks updates doorgevoerd in navolgen van de Volkswagen UP! facelift die vorig jaar al het daglicht zag. Wat er zoal nieuw is aan de Citigo?
Het blijven wat vreemde eenden in de bijt, het triootje UP!, Citigo en Mii. Toch mag het groepje na zes jaar dienst nog even verder bollen. Al kreeg de UP! eerder al een facelift en mag de Citigo nu ook volgen. Die frisse Tsjech herken je aan het nieuw voorsteven met serieus wat trekken van de Octavia facelift. Kijk maar naar het bumpwerk en de sterker uitgesneden grille. In stukken gesneden koplampen tekenen niet present, al valt er ook wel nieuw lichtspul te rapen.
Rondom sieren de veranderingen door afwezigheid, want zijkant en achterzijde gaan ongewijzigd door het leven. Hetzelfde kan niet gezegd worden binnenin, want een nieuwe instrumentencluster en stuurwiel met functies moet het goede weer maken. Net zoals de wat herwerkte middenconsole. Simply Clever is de paraplu die zich verstopt onder de passagiersstoel. Handig, voor het regenachtig weer in België.
Voorin blijft de bekende 1.0 MPI dienst doen. Drie cilinders sterk en beschikbaar met 60 of 75 pk. Van een turbo-variant, zoals in de UP!, is geen sprake. Tenslotte is er ook nog de 1.0 G-TEC. Op aardgas en 68 pk sterk.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 17 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden