Samen met 8 andere bedrijven hebben Toyota, Daimler, Honda, BMW en Hyundai besloten de Hydrogen Council op te richten, een soort van orgaan die als doel heeft waterstof te promoten als één van de kernoplossingen voor de energietransitie. Diesel of benzine? Binnenkort is het misschien wel waterstof of elektrokracht...
Net zoals we nu verschillende brandstoffen tanken in onze automobiel (denk maar aan benzine, diesel, LPG,...) wordt verwacht dat we in de toekomst niet zomaar zullen overschakelen naar één vorm van energielevering. Naast de bekendere elektriciteit drijft ook vaak waterstof naar boven, volgens de believers een veelzijdige energiedrager met gunstige eigenschappen. Een grote groep van aanhangers heeft nu de Hydrogen Council opgericht om de ontwikkeling van waterstofgebruik te versnellen.
Daarin zitten 5 autoreuzen; Honda, Toyota, Hyundai, BMW Group en Daimler maar ook 8 andere bedrijven vanuit verschillende takken; Kawasaki, ENGIE, Shell, Total, The Linde Group Alstom, Anglo American en Air Liquide. De raad krijgt twee vertegenwoordigers afkomstig van Air Liquide en Toyota.
Waterstof gewoontjes maken
Doelstelling is om de ontwikkeling en commercialisering van waterstof te versnellen. Daarvoor zullen de partijen geschikte strategieën uitdokteren en ondersteuningsprogramma’s ontwikkelen. Waarbij vooral zal gelobbyd worden met overheden, want zonder een deftige infrastructuur blijft het waterstofgoedje wat kabbelen.
“De ‘Hydrogen Council’ zal blijk geven van verantwoord leiderschap in de wereldwijde promotie van waterstoftechnologie en haar voordelen," aldus Takeshi Uchiyamada, Voorzitter van Toyota. *"We zullen streven naar samenwerking, medewerking en begrip van overheden, industrie en vooral het publiek."
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 23 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden