Nog even wachten tot het autosalon van Brussel, waar de i30 als Belgische première zal worden voorgesteld. Intussen is Hyundai begonnen aan de productie van hun nieuwe hatchback.
In de fabriek in het Tsjechische Nošovice werd de band gestart waarop later de eerste nieuwe i30 van de derde generatie zou rollen. Bij die i30 heeft Hyundai hoge verwachtingen, want het zou zomaar eens een topper in het segment kunnen worden. Hyundai wil op termijn ook meer afgeleiden van deze i30 bouwen dan voorheen. Naast deze hatchback en de gebruikelijke stationwagon komt er ook een crossover en een hot-hatch versie, en vooral die laatste juichen wij alvast toe.
Voorlopig doet de i30 het met drie diesels en evenveel benzines. De 1.6 diesel krijgt 94, 110 of 136 pk, terwijl bij de benzines voor een atmosferische 1.4 met 100 pk, een 1.0 T-GDi met 120 pk en een 1.4 T-GDi met 140 pk gekozen wordt. Even afwachten dus welk vermogen ze in de hot-hatch zullen proppen, waarschijnlijk komt dat we boven de 184 pk van de uitgaande i30 en Veloster Turbo te liggen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 18 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden