Zette Audi wat de trend door een coupé uit te rusten met vierwielaandrijving (de Quattro, weet je wel), dan volgt Dodge enkele decennia later met de Challenger, want voor het eerst krijgt de Muscle Car AWD onder de kap. Al hebben we het gevoel dat ze bij Dodge zelf lachen met de klanten die er eentje kopen...
Ben je in Europa een stoere bink met een V6 onder de kap, dan ben je in Amerika het kneusje, want vaak is er ook een grotere V8 beschikbaar die - volgens Amerikaanse normen - op alle vlakken beter is. Dat is ook het geval voor de Challenger, want de instapversie doet het met een V6, de grote baasversies beschikken over achte cilinders. Het is dan ook wat raar dat Dodge er voor koos om de vierwielaandrijving te koppelen aan de V6. Alsof ze daarmee meteen insinueren dat je toch al geen testosteron genoeg hebt voor een Muscle Car.
Niet dat de Challenger V6 met AWD - naar Europese normen - onderbedeeld is. Want met 305 pk, zo'n 360 Nm en een achttrapsautomaat van ZF klinkt dit als een heerlijk totaalpakket. Al zeker omdat in gewone omstandigheden alle kracht naar de achterwielen gaat (waardoor dit in definitie eigenlijk geen AWD is). Met een prijs van 32.000 euro dagen we je trouwens uit om in ons Belgenland een coupé met gelijkaardige prestaties en vierwielaandrijving te vinden.
Niets mis mee dus, met deze Challenger AWD. Toch?
Recente reacties
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 17 uur geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 dag geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden